本博的原创乐评未经本人允许请勿转出LOFTER.
阳光普照的午后,简单的生活,心情美好的一天.Detektivbyrån{Sista Tryckaren}.

Stay - Tonya Mitchell

Tonya Mitchell {Stay}2001

(转载请保留原文并署名)

{Stay}出自80年代民谣歌手Chris Cross的作品,熟悉的旋律,似曾相识的歌词,柔美的旋律和舒缓的节奏.这是Tonya Mitchell重新演绎的版本,深情伤感的嗓音,贯穿全曲的吉他、优美的编曲和和声,使得这首歌充满了浓浓的情意和忧伤.


{Stay}讲述着一个美丽的爱情故事,一个叛逆的皇家少年,抛弃贵族生活去追求音乐.在卖唱的过程中,他认识了一个美丽的平民姑娘,他们相爱了.由于门第的悬殊,他们被迫分开,但最后爱情让他们终于走在了一起 .故事里面有首歌就叫stay,是男主人公为爱人谱写的优美旋律.


Tonya Mitchell来自田纳西州小镇,出道至今只发行过一张专辑,其中大部分都是翻唱的作品.


{歌词}

i've must to been blind
我一定是迷失了 

not to see you look away from me
没看到你无视我的存在 

whenever you say you love me still
只要你说你仍爱着我

i must to been crazy
我一定是疯了

not to see you slip away from me
没注意到你从我身边溜走 

day after day there's a space to fill
日子一天天填补空间 

and i can't find the words to make you fall in love with me agian
我找不出话语让你重新爱上我

and i can't find the strength to let you go oh oh
我没有勇气让你走 

and when it's all said and done you'll believe only one
当一切即如所说,你将是唯一的一个 

even if there's nothing left for us to say
即使我们之间没有什么好说的 

as sure as the sun will rise i can never say goodbye
就算日头下山我也绝不说再见

even if we go are separate ways
即使我们行同陌路 

in my heart you'll always stay
在我心间你总停留 

been spending my time to try to remind you of our love
曾多次尝试让你忆起我们之间的爱情 

but you're pulling away with every touch
但你总是拒绝每一次的靠近

with all we've been though
尽管是我们曾经的所有

i'd never thought i'd be losing you
我从没想过会失去你

and i would give everything to keep you here
我会为你留下而付出一切

but i can't find the words to make you fall in love with me again
当我没有语言让你重新爱上我

and i can't find the strength to let you go oh oh
我没有让你留下的勇气

and when it's all said and done,you'll be the only one
当所有的即如所说,你将是唯一

even if there's nothing left for us to say
即使我们之间没有什么好说的 

as sure as the sun will rise i can never say goodbye
就算日头下山我也绝不说再见 

even if we go are separate ways
即使我们行同陌路

in my heart you'll always stay
在我心间你总停留 

i,i,i still believe our love meant to be oh
我,我仍然相信我们的爱情仍然存在 

and it will be here forever come one day
而且会永远存在

评论 ( 2 )
热度 ( 112 )

© 旋转木马的音乐盒 | Powered by LOFTER